9 דרכים לתרגול הכרת תודה יומית

לתרגול הכרת תודה יש ​​השפעות מדהימות, החל משיפור בריאותנו הנפשית ועד לחיזוק היחסים שלנו עם אחרים. 

מדע הכרת התודה

לקחת רגע כדי להודות על הדברים הטובים בחיים יכול לעזור לכם לטפח חיי עבודה בריאים, לנהל לחץ ולפתח קשר עמוק יותר לאנשים, במיוחד במצבים קשים. 

מהן ההשפעות של תרגול הכרת תודה?

הגברת בריאות נפשית. תרגול הכרת תודה עשוי לעזור לכם לאמן את המוח להיות רגיש יותר לחוויית הכרת התודה בהמשך הדרך, וזה יכול לתרום לשיפור בריאות הנפש לאורך זמן.

זה עוזר לכם לקבל שינוי. כשאנחנו מרגישים בנוח עם איך שהדברים קיימים, זה יכול להיות קשה לקבל שינויים – שלא לדבר על להרגיש אסירי תודה על השינויים הללו. אך כאשר אנו מאמצים הרגל לשים לב לדברים הטובים ששינויים מביאים, אנו יכולים להיות גמישים ומקבלים יותר. 

הקלה על לחץ. אזורים המזוהים עם הכרת תודה הם חלק מהרשתות העצביות המוארות כשאנחנו מתרועעים וחווים הנאה. אזורים אלה מחוברים גם לחלקי המוח השולטים על ויסות רגשות בסיסי, כמו דופק, וקשורים להפגת מתחים ובכך להפחתת כאב. תחושות תודה והכרה יוצרות מצב גוף רגוע יותר אשר מסייע ב:

  • פחות תסמינים גופניים של מחלה
  • יותר אופטימיות
  • השגת יעדים גדולה יותר
  • ירידה בחרדה ודיכאון

הדברים הקטנים? הרגעים הקטנים? הם לא קטנים! 

אחת הדרכים החזקות ביותר לחווט מחדש את המוח שלכם לעוד שמחה ופחות מתח היא להתמקד בתודה.

להלן 9 דרכים פשוטות להיות אסירי תודה:

  1. הכינו יומן הכרת תודה. קבעו תרגול יומי שבו אתם מזכירים לעצמכם את המתנות, החסד, ההטבות והדברים הטובים שאתם נהנים מהם. 
  2. זכרן את הרע. כדי להיות אסירי תודה במצבכם הנוכחי, כדאי לזכור את התקופות הקשות שחוויתם פעם. כשאתם זוכרים כמה החיים היו קשים, אתם מציבים במוחכם ניגודיות מפורשת, והניגוד הזה מהווה קרקע פורייה להכרת תודה.
  3. שתפו את הכרת התודה שלכם עם אחרים. מחקרים מצאו כי הבעת תודה יכולה לחזק מערכות יחסים. לכן בפעם הבאה שבן הזוג, החבר או בן המשפחה יעשה משהו שאתם מעריכים, דאגו להודות ​​להם.
  4. התמקדו בחושים שלכם. דרך החושים שלנו – היכולת לגעת, לראות, להריח, לטעום ולשמוע – אנו זוכים להערכה לגבי המשמעות של להיות אנושי ואיזה נס מדהים זה להיות בחיים. מבעד לעדשת הכרת התודה, גוף האדם אינו רק בנייה מופלאה, אלא גם מתנה.
  5. השתמשו בתזכורות חזותיות. מכיוון ששני המכשולים העיקריים להכרת תודה הם שכחה וחוסר מודעות, תזכורות חזותיות יכולות לשמש רמזים להפעלת מחשבות על הכרת תודה. פעמים רבות, התזכורות החזותיות הטובות ביותר הן אנשים אחרים.
  6. נדרו נדר לתרגול הכרת תודה. מחקרים מראים כי שבועה לביצוע התנהגות מגדילה את הסבירות שהפעולה תבוצע. לכן, כתבו את נדר הכרת התודה שלכם, שיכול להיות פשוט כמו "אני נשבע לספור את הברכות שלי בכל יום", ושימו אותו במקום כלשהו בו תוכלו לראות אותו בכל יום..
  7. שמרו על שפה נקייה. לאנשים אסירי תודה יש ​​סגנון לשוני מסוים המשתמש בשפה של מתנות, נותנים, ברכות, מבורך, מזל, שפע וכד'..
  8. תנועות. תנועות אסירות תודה כוללות חיוך, אמירת תודה וכתיבת מכתבי תודה. על ידי  מעבר לתנועות אסירות תודה, תוכלו להפעיל את רגש הכרת הטוב לעיתים קרובות יותר.
  9. חישבו מחוץ לקופסה. אם ברצונכם  להפיק את המירב מההזדמנויות להגמיש את שרירי הכרת התודה שלכם, עליכם לחפש באופן יצירתי מצבים ונסיבות חדשות בהם אתם מרגישים אסירי תודה. 

מעוניינים בלימודי רפואה אלטרנטיבית?