רוצים מידע נוסף על הלימודים?

מעוניינים לשמוע פרטים נוספים ממוסדות הלימוד? מלאו פרטים ונחזור אליכם.

לימודי תזונה טבעית

תזונה טבעית היא תזונה אשר מבוססת על אכילת מזון בריא, מזין, מגוון ומלא תוך התאמה מדויקת וספציפית לכל אדם.הפילוסופיה של התזונה הטבעית היא שבריאות האדם היא ביטוי ליחסי הגומלין המורכבים בין ההיבטים הפיזיים והכימיים, הנפשיים והרגשיים, כמו גם הרוחניים והסביבתיים בחייו ובהווייתו.

תזונה טבעית פועלת למניעת מחלות, להגברת האנרגיה ולשיפור הבריאות הכללית. היא מסתמכת על מזון קרוב ככל האפשר למצבו הטבעי. משמעות הדבר היא אכילת מזונות שאינם מכילים רכיבים מלאכותיים וללא חומרים משמרים כימיים ותוספים.

לימודי תזונה טבעית
רוצים מידע נוסף על הלימודים?

מעוניינים לשמוע פרטים נוספים ממוסדות הלימוד? מלאו פרטים ונחזור אליכם.

תוכן העניינים

מהי תזונה טבעית?

אחת הבעיות המכריעות ביותר של הציוויליזציה המודרנית היא תת תזונה. בין אם אנו רואים תת תזונה עקב עוני ומחסור במזון במדינות עולם שלישי, ובין אם אנו עדים לבעיות בתזונה המשותפות לשאר העולם, אנו מוצאים סבל עצום הנגרם מהדרך בה אנו מאכילים את עצמנו.

נדרש אומץ להתמודד עם העובדה שבאמצעות בורות וחוסר עניין בצרכי גופנו, אנו אט אט מביאים את עצמנו לנקודת הכחדה.

למרבה המזל יש תקווה. החברה המודרנית שלנו מתעוררת להבנה  חדשה וחיונית בתזונה. סקרנות זו אינה מכוונת לתחום הדיאטטי והמדעי המסורתי. במקום זאת, הוא כולל תחום תזונה שמתחיל להקיף לא רק את מאפייני המזון, אלא גם בוחן את איכות מקור המזון. אזור חדש זה נקרא "תזונה טבעית".

לאט מתרחשת תזוזה. אנו מתחילים להבין כי האדם היחיד באופן אינדיבידואלי, הוא העצמי שלנו, ושאיש אינו יודע יותר על מה שטוב לעצמנו יותר מאיתנו.

במהלך זה לעבר חופש אישי וחוכמה, הצרכן המודע של ימינו מכיר במה שהוא אוכל. הוא גם מבין שהאוכל אינו מזין את הגוף הפיזי לבדו. המוח והתודעה אינם מפוצלים מהעצמי הפיזי.

מתברר אם כן, שאין תזונה שמתאימה לכולם כל הזמן. גם אין חומרים מזינים שירפאו את כל התחלואים. כל אדם הוא ייחודי, וכל אחד מהם חייב להפעיל את שיקול דעתו לגבי מה שנכון לרווחתו שלו.

בעקבות מימוש זה מגיעה תובנה חדשה: איכות המזון הנאכל משפיעה על מידת הרווחה של האדם. קל להבין שמזון שנוצר באופן מלאכותי, או אוכל שגדל בתנאים לא אופטימליים, אינו יכול לתרום את החומרים הדרושים לבריאות טובה. רק מזון טבעי ובריא יכול לייצר את מידת הבריאות שמביאה לשקט נפשי ולהנאה מהחיים. בחברה שלנו זה דורש ערנות מתמדת לגבי מה שאנחנו בוחרים לאכול.

התכונות של חומרים מזינים טבעיים מסוכמות בצורה הטובה ביותר בארבע מילים אלה: טבעיות, חיות, ואיכות טובה.

טבעי
מזון לא מעובד,כמו דגנים וקטניות שלמות.
בחיים
הכוונה שזה עדיין מכיל אנזימים חיים, כמו פירות, ירקות ונבטים.
איכות טובה
המשמעות הגדלה בקרקע עשירה בחומרים מזינים מהותיים כמו מזון גדל אורגנית (ללא הדברה וללא דשנים סינטטיים).

ארבע מילים פשוטות אלה – טבעיות – חיות – באיכות טובה, יכולות לשמש מדריך לכל מי שרוצה לשפר את בריאותו. מודעות והבנה לפשטות הצרכים הטבעיים שלנו יביאו בהכרח לבריאות טובה פרטנית וקולקטיבית. עלינו ללמוד להסתכל על תזונה טובה לא כאמצעי להפסקת המחלות שלנו, אלא ככלי ליצירת חסינות משלנו ובריאות טובה כללית.

ככל שיותר ויותר צרכנים דורשים את איכות המזון שאנו זכאים לו, נגלה כי יצרני המזון והספקים ייאלצו לספק אותו.

לאחר מכן נראה מהלך משמעותי לעבר מניעת מחלות החל מתנאי חשוב ביותר: תזונה טבעית.

 למי מתאים ללמוד תזונה טבעית

לימודי תזונה טבעית מתאימים הן לאנשים חסרי ניסיון בתחום אשר מעוניינים לעבור שינוי מקיף באורח החיים שלהם מבחינת תזונה יומיומית בריאה והן לכל מי שמבקש לקחת חלק בתחום הרפואה הטבעית מהפן הייעוצי. הלימודים מתאימים לחסרי ניסיון בתחום אשר מעוניינים ללמוד תחום חדש וכן לעוסקים בתחום הרפואה המשלימה אשר מבקשים להרחיב את סך השירותים שלהם.

איפה לומדים תזונה טבעית

icon-12

המכללה האקדמית בוינגייט - המכללה מציעה תכנית הלימודים ארבע שנתית בהיקף של 2026 שעות אקדמיות הנלמדות ביומיים מרוכזים בשבוע. המסלול כולל גם התמחות מעשית. בסוף הלימודים מוענקת תעודת "סיים מגמה ארבע-שנתית בתזונה הוליסטית והוסמך ליועץ לאורח חיים בריא" מטעם Medi Win – בית הספר לרפואה משלימה במכללה האקדמית בוינגייט. כמו כן, מוענקת תעודת "הרבולוג קליני" ותעודת השתתפות בקורס מודעות והעצמה.

icon-12

מירב- הבית של הרפואה המשלימה – האוניברסיטה הפתוחה לימודי חוץ – במכללה ניתן למצוא קורס תזונה וצמחי מרפא המיועד לקהל הרחב ולמטפלים. הלימודים נפרשים על סמסטר אחד בהיקף 56 שעות לימוד. הבוגרים מקבלים אישור על לימודיהם מטעם ביה"ס מירב – ביה"ס לרפואה משלימה מבית לימודי החוץ של האוניברסיטה הפתוחה.

icon-12

מכללת תלתן – מציעה לימודי תזונה טבעית הוליסטית נכונה במסגרת תלת שנתי. הלימודים כוללים ההתמחות בקהילה בתחומי תזונה ונטורופתיה. בסיום הלימודים מקבלים התלמידים תעודה המעידה כי קיבלו הכשרה מעמיקה מטעם מכללת תלתן. התעודה מוכרת על ידי איגוד הנטורופתים הישראלי.

icon-12

המרכז לרפואת הרמב"ם – מציע קורס לימודי רפואה תזונתית. הקורס אורך שנה אחת בהיקף 33 מפגשים שבועיים . משך כל מפגש 3.5 שעות. בנוסף להרצאות הפרונטליות, הלימודים כוללים גם סיור לימודי בחוות בריאות, בו נפגשים הסטודנטים עם הצוות הבכיר של החווה ולומדים מהם תהליכי הריפוי שעוברים אנשים שמגיעים למקום.

icon-12

מכללת לוסקי – המכללה מציעה קורס תזונה טבעית אינטגרטיבית – מסלול הכשרת יועצים לאורח חיים בריא.

הקורס נלמד במהלך 9 מפגשים בני 4 שעות אקדמאיות. למסיימים בהצלחה מוענקת תעודת סיום לימודים של מכללת לוסקי אשר מוכרת על ידי מועצת ההסמכה הארצית של הלשכה למקצועות בריאות משלימים, וכן על ידי ארגון המטפלים והמאמנים בשיטת לוסקי.

icon-12

המכללה לרפואה טבעית – מקיימת לימודי תזונה טבעית במסלול תלת שנתי מטעם מסגרת ההסמכה לנטורופתיה המוכרת על ידי האגודה. הלימוידם נפרשים על פני חצי יום וערב נוסף בשבוע. הלימודים כוללים סטאז' מעשי במרפאות וקליניקות שונות. בסיום שנת הלימודים הראשונה מוענקת תעודת סיום שעות הלימוד, בתום שנת הלימודים השנייה מוענקת תעודה בצמחי מרפא ולאחר השנה השלישית מוענקת תעודת ייעוץ בתחום הרפואה הסינית. כמו כן, לאחר סיום הסאטז', מוענקת הסמכה בתחום הנטורופתיה

icon-12

מכללת אילמה (רפואה משלימה ברוח היהדות) – המכללה מציעה תכנית לימודים בהיקף 300 שעות, שבין היתר כוללת התייחסות להנחיית קבוצות והוראה, לצד השמת דגש בהיבטים המנטאליים שמתעוררים בעת שינויים בהרגלי האכילה.

icon-12

מכללת מהות לרפואה משלימה – מציעה לימודי תזונה טבעית במסלול תלת שנתי ומהווה תכנית בסיסית בלימודי נטורופתיה האורכים ארבע שנים. תוכנית הלימודים כוללת השתתפות בקליניקה, בה מבצעים הלומדים סטאז' על מטופלים בתהליך מודרך. בנוסף, הסטודנטים משתתפים בפרויקט התנדבותי בקהילה ומגישים עבודה בהיקף סמינריוני. בסיום הלימודים מקבלים הבוגרים תעודת הסמכה "מטפל בתזונה טבעית" מטעם המכללה. הלימודים במסלול מוכרים על ידי "איגוד הנטורופתים הישראלי" והם מוכרים לצורך המשך הלימודים במסלול המלא ללימודי נטורופתיה.

icon-12

מכללת רידמן – המכללה מציעה מגמה תלת שנתית בעלת היקף של 1,981 שעות. התכנית משלבת בין לימודי תזונה טבעית הוליסטית לבין לימודי רפואת צמחים מערבית (פיטותרפיה). הלימודים כוללים סטאז' במסגרת קליניקות של המכללה והן במסגרת פרויקט "סטאז' בקהילה" במסגרתו הסטודנטים משתלבים במסגרות חינוכיות וקהילתיות ברחבי הארץ. לבוגרים מוענקת תעודה של יועץ/ת לאורח חיים בריא ותעודה נוספת עם השלמת חטיבת לימודי צמחי מרפא מערביים-פיטותרפיה.

icon-12

מכללת כרכור – מציעה לימודי תעודה לתזונה טבעית – נטורולוגיה במשך 4 שנות לימוד בהיקף כולל של 2,027 שעות אקדמיות. למסיימים בהצלחה את הלימודים מוענקת תעודת ‘נטורולוג’ ותעודת ‘הרבליסט קליני’ מטעם מכללת כרכור.

בנוסף, במהלך הלימודים הסטודנטים מקבלים:

תעודת ‘מטפל מוסמך בארומתרפיה’ מטעם מכללת כרכור , תעודת ‘יועץ מוסמך בצמחי מרפא’ מטעם מכללת כרכור, תעודת ‘מטפל מוסמך בפרחי באך’ מטעם מכללת כרכור וכן תעודת ‘הרבליסט קליני’ מוכרת על ידי איגוד ההרבליסטים הקליניים – עיל”ם.

icon-12

גבעת וושינגטון – המכללה מציעה לימודים אשר משלבים גישות מהפילוסופיה ההוליסטית, נטורופתיה וכן וגישות מערביות. כחלק ממסלול הלימודים מוצעים קורסי בחירה בתחומי אירידיולוגיה, צמחי מרפא ופרחי באך. בסיום הלימודים מקבלים הבוגרים תעודת יועץ לאורח חיים בריא מטעם היחידה ללימודי תעודה גבעת וושינגטון. כמו כן, מקבלים הסטודנטים תעודות נוספות בהתאם לקורסי הבחירה שלמדו:מאבחן אירידולוגיה, מטפל בצמחי מרפא ומטפל בפרחי באך ודמיון מודרך.

icon-12

סמינר הקיבוצים – מציע קורס תזונה טבעית תלת שנתי בהיקף 2000 שעות לימוד אקדמיות, מתוכן 260 שעות של התנסות מעשית וקלינית. הלימודים מתקיימים במתכונת תלת- שבועית. עם סיום הלימודים זכאים הבוגרים לתעודת "בוגר לימודי תזונה טבעית" וכן תעודת מטפל בהתאם למקצועות שבחרו, מטעם סמינר הקיבוצים.

מכללת שלם מציעה קורס תזונה טבעית המתקיים במסלול לנשים בלבד, בקמפוס בירושלים. הקורס הינו תלת שנתי בהיקף 1214 שעות לימוד. בוגרות הקורס מקבלות תעודה המציינת שסיימו הכשרת יועצים תזונתיים והן מוכרות כיועצות נטורופתיות לאורח חיים בריא. התעודה מוכרת על ידי האגודה הישראלית לנטורופתיה וכן הכרה בינלאומית באירופה, ארה”ב וקנדה.

קורס תזונה טבעית אונליין – לימוד תזונה טבעית באינטרנט

חלק ממוסדות הלימוד מציעים לימודים אונליין אשר מציעים ללומדים מספר יתרונות:

אתם בוחרים מתי ללמוד
למדו בזמן שלכם, כשיש לכם זמן. מרבית הקורסים אינם מחייבים אתכם ללמוד בזמנים ספציפיים, ומעניקים לכם את החופש לבחור את את הזמנים המתאימים לכם ביותר במסגרת הקורס.

אתם בוחרים היכן ללמוד
בבית, בדרכים, בפארק … הבחירה היא אינסופית.אם אתה יכולים לגשת לאינטרנט, אתם יכול ללמוד. כלומר אתם יכולים לקבל תואר זהה לסטודנטים בקמפוס מבלי שתצטרכו לעבור מקום אחר או לנסוע.

אתם יכולים ללמוד ולעבוד בו זמנית
אין צורך לוותר על העבודה שלכם כדי ללמוד באינטרנט.

הקורסים באינטרנט הם גמישים. אז אתם לא מפסיד הכנסה יקרת ערך, ניסיון בעבודה והתקדמות בקריירה בזמן שאתם לומדים.

נושאי לימוד בלימודי תזונה טבעית

לימודי תזונה טבעית מקנים הכשרה רחבה והיכרות עם כל תחומי התזונה השונים. במהלך הלימודים נלמדים קורסים בתזונה טבעית, מדעי התזונה,צמחי מרפא ורפואה מערבית, וניתנים כלים לייעוץ וטיפול למצבי חולי אשר קשורים לתזונה לא נכונה.

תכני הלימוד כוללים לרוב את התחומים הבאים: תוספי תזונה, הכרת אבות המזון,היסטוריה של הרפואה הטבעית, אנטומיה,תזונה נכונה, מחלות נפוצות וטיפול בהם בעזרת תזונה, הקשר שבין תזונה לבריאות,כימיה, פרמקולוגיה, תוספי תזונה, ויטמינים ומינרלים.

תנאי קבלה ללימודי תזונה טבעית

תנאי הקבלה עבור לימודי תזונה טבעית כוללים לרוב  12 שנות לימודים מעבר של ראיון קבלה. 

הסמכה בלימודי תזונה טבעית

באופן כללי כל מוסד מעניק תעודה מטעמו אשר מתאימה באופן ישיר לסוג הקורס הנלמד, כאשר יש תעודות שמוכרות גם מטעם האגודה הישראלית לנטורופתיה ותזונה טבעית.

מה עושים אחרי לימודי תזונה טבעית?

בוגרי לימודי תזונה טבעית עובדים כיועצים תזונתיים עבור אנשים אשר רוצים ו/או צריכים לשנות את ההרגלים התזונתיים שלהם עקב סיבות בריאותיות כאלו ואחרות ומייעצים להם כיצד לעשות זאת. ניתן לעבוד כיועצים תזונתיים תחת קופות החולים השונות, במכוני טיפול ומרפאות פרטיות, או לחלופין להקים עסק עצמאי ולעבוד כתזונאים באופן פרטי.

מה הם לימודי ההמשך לבוגרי קורס תזונה טבעית?

מי שרוצה להתקדם בתחום יכול להמשיך לקורסים מתקדמים בנושא דוגמת לימודי תזונה רפואה סינית, לימודי איורוודה, תזונה הוליסטית, או לימודי תואר ראשון במדעי התזונה

שכר ממוצע לבוגרי לימודי תזונה טבעית

שכרם הממוצע של תזונאים שכירים נע בין 5,300-6,300 ש"ח בחודש מאחר ובמרבית המקרים מדובר במשרה חלקית ולכן יש לשלב עבודה במספר מקומות במקביל. תזונאי קליני בעל קליניקה פרטית יכול להגיע למשכורת ממוצעת בסך 15,000 כאשר לוותק,ניסיון והפופולריות בקרב המטופלים יש חשיבות רבה.