רוצים מידע נוסף על הלימודים?

מעוניינים לשמוע פרטים נוספים ממוסדות הלימוד? מלאו פרטים ונחזור אליכם.

לימודי דמיון מודרך

דמיון מודרך הוא טכניקת הרפיה נוחה ופשוטה שיכולה לעזור לנהל מתח במהירות ובקלות ולהפחית את המתח בגוף. זה קל כמעט כמו לחלום בהקיץ, ועם תרגול, טכניקה זו יכולה לעזור לכל אדם לגשת טוב יותר לחוכמה הפנימית שלו. כמו כן, נמצא כי דמיון מודרך יכול להרגיע את גופכם במהירות ולהרגיע את מוחכם בו זמנית. זה נעים לתרגול ולא קשה מדי ללמידה. תרגול בשיטה זו יכולה להיות להיות אסטרטגיה שימושית לשמירה על חוסן כלפי לחץ בתקופות קשות.
לימודי דמיון מודרך
רוצים מידע נוסף על הלימודים?

מעוניינים לשמוע פרטים נוספים ממוסדות הלימוד? מלאו פרטים ונחזור אליכם.

תוכן העניינים

השפעות על הגוף

נמצא כי דמיון מודרך מספק יתרונות משמעותיים להפחתת מתח, כולל הרפיה פיזית של הגוף במהירות וביעילות ואף סיוע למשתתפים ליצור קשר עם רמות עמוקות יותר של חוכמה (המוחזקות ברמה התת מודעת) שיעזרו להם לנהל טוב יותר את חייהם בדרכים מופחתות מתח. הדימויים יכולים לספק רגיעה, תובנה וחוכמה. זה יכול לעזור בהקלה על המתח הגופני והמתח הפסיכולוגי בו זמנית, להסיח את הדעת מלחצים ולגרום למצב נפשי חיובי יותר.

המחקרים המדגימים את היתרונות הבריאותיים של דמיון הם כה רבים עד שבתי חולים רבים משלבים זאת כאופציה לסייוע בטיפול. למרבה המזל, זוהי טכניקה פשוטה דיה שאפשר להשתמש בה גם בבית, עם תוצאות חיוביות.

כיצד להשתמש בדמיון מודרך?

בעזרת הקלטות דמיון מודרך, מטפל מקצועי, או סתם דמיון עצמי, מי שמתרגל דמיון מודרך פונה לסצינה מרגיעה  עם פירוט רב המתייחס לכל החושים. סצנה זו עשויה להיות משהו בעולם הטבע כמו מפל יפהפה או יער קריר וצפוף בו תוכלו לטייל רגועים בדמיונכם.

זה יכול להיות גם אירוע מרגיע או משמח, כמו סצנה מדומיינת בה אתם אוכלים ארוחה טעימה במסעדה על שפת הים, או זוכים בלוטו וקונים כל מה שתרצו. מי שמשתמש בדמיון מודרך להפגת מתחים עשוי לדמיין גם 'מדריך' חכם שעוזר לענות על שאלות והרהורים שמטרידים אותו.  ה'מדריך' מהווה למעשה ייצוג של תת המודע שהם בדרך כלל לא מסוגלים לגשת אליו.

למי זה מתאים?

לימודי דמיון מודרך מיועדים לקהל הרחב אשר מעוניין ללמוד וליישם את השפעתו העצומה של הדמיון.

הלימודים מתאימים במיוחד למטפלים בתחומי הייעוץ, ההנחייה והטיפול כדוגמת פסיכולוגים, מטפלים ברפואה משלימה, יועצים, מטפלים באמנות, וכיו"ב אשר מעוניינים להציע כלי טיפולי נוסף לארגז הכלים המקצועי שלהם.

איפה לומדים
icon-12

מכללת מדיסין (פרישה ארצית) – מציעה קורס דמיון מודרך הנפרש על 4 חודדשים. תנאי הקבלה הינם ריאיון קבלה ו-12 שנות לימוד. לבוגרים מוענקת תעודת מדריך בדמיון מודרך. מטעם מדיסין מבית המכללה למינהל.

icon-12

מכללת רידמן – המכללה לרפואה משלימה ואינטגרטיבית – המכללה מציעה קורס דמיון מודרך המיועד הן למטפלים המעוניינים להרחיב את ארגז הכלים שלהם והן לחסרי רקע קודם אשר עושים את הצעד הראשון שלהם בעולם הרפואה המשלימה תכנית הלימודים היא בהיקף 60 שעות לימוד.לבוגרים מוענקת תעודת סיום מטעם מכללת רידמן.

icon-12

בית הספר מירב – האוניברסיטה הפתוחה (פרישה ארצית) – בית הספר מקיים 2 קורסים: קורס דמיון מודרך וכן מסלול מורחב בדמיון מודרך למטפלים מנוסים יותר. הקורס הבסיסי הינו בהיקף של 38 שעות לימוד והקורס המורחב נלמד בהיקף של 80 שעות לימוד אקדמאית. בוגרי התכנית המורחבת מקבלים אישור על לימודיהם מטעם בית הספר מירב – בית הספר לרפואה משלימה מבית לימודי החוץ של האוניברסיטה הפתוחה.

icon-12

מכללת "מהות" – בחסות המרכז להשתלמויות באוניברסיטת בר אילן – המכללה מציעה קורס דימיון מודרך המיועד למטפלים מנוסים אשר מבקשים להוסיף לכישוריהם כלי טיפולי נוסף או למבקשים להתמקצע בתחום זה. הקורס מורכב משני חלקים, כל חלק נפרש על פני 15 מפגשים בני 4 שעות כל אחד. בוגרי הקורסמקבלים תעודת גמר מטעם מכללת מהות והמרכז להשתלמויות של בר אילן.

icon-12

המכללה האקדמית לחינוך גבעת וושינגטון – מקיימת קורס בדמיון מודרך וטיפול בפרחי באך הנפרש על פני שנה אחת. הקורס פתוח לכל אדם בעל 12 שנות לימוד ומגיל 21 ומעלה. תנאי הקבלה כוללים גם ראיון אישי. מסיימי הקורס מקבלים תעודת מטפל בדמיון מודרך ופרחי באך ככלי טיפולי מטעם המכללה.

icon-12

מכללת שלם (ירושלים) – לימודי רפואה משלימה ברוח היהדות – מקיימת קורס דמיון מודרך (נובע) במסלול לנשים בלבד, בקמפוס בירושלים. הקורס נמשך כשנה אחת ונפרש על פני 108 שעות, יום אחד בשבוע. בסיומו מקבלות הבוגרות תעודת מטפל “בדמיון מודרך” מטעם מכללת שלם.

icon-12

הקולג’ לרפואה משלימה – מציע קורס בדמיון מודרך ומדיטציה בן 40 שעות לימוד. למסיימים תוענק תעודת סיום קורס דמיון מודרך.

icon-12

המכללה לרפואה הוליסטית בכרכור – מקיימת קורס דמיון מודרך אקטיבי בן 160 שעות אקדמיות הנפרשים על פני 30 מפגשים, פעם בשבוע.

לבוגרי התכנית מוענקת תעודת ‘מטפל מוסמך בדמיון מודרך אקטיבי’ מטעם מכללת כרכור.

נושאי לימוד

דמיון מודרך הינו שיטה טיפולית חווייתית באמצעותה יוצרים דימויים מודעים בכדי לשפר את איכות ורווחת החיים. המתרגלים לומדים כיצד הם יכולים לגשת לרובד הפנימי והעמוק בתת-המודע ולפתח תובנות שמאפשרות שינוי והתמרה מתוך החוויה. במהלך הלימודים מושם דגש על התנסויות מעשיות בדמיון מודרך, ריפוי, איזון, כמו גם על טכניקות נשימה, הקנייה ולימוד של התנועה המדיטטיבית, טכניקות הרפיה וכתיבה וציור אינטואיטיביים. מבין נושאי הלימוד ניתן למצוא:

כיצד ליצור מקום לשלווה וביטחון בתוכנו

פתיחות והקשבה, חיבור לחלקים מחזקים בתוכנו

כיצד לפתוח חלונות לחושים

זיהוי תהליכים מחזוריים בטבע ובתוך עצמנו

טכניקות להתנקות ושחרור

ריקון מאגרי כאב וסבל פיזיים ורגשיים והתמלאות מתמשכת

עבודה עם סמלים לשם ריפוי,איזון והגנה

כיצד להתבונן בעולם הפנימי

שיטות הרפיה וטכניקות להגנה אנרגטית

דמיון ומציאות, וכוח הבקשה

יצירת מיקוד ותהליך יצירת שורש

תנאי קבלה

לימודי דמיון מודרך אשר פתוחים לקהל הרחב אינם כוללים תנאי קבלה רבים, פרט לריאיון קבלה, הבודק את מידת התאמתו של המועמד ללימוד התחום ולעיסוק בו. עם זאת, קורסים מתקדמים ומקצועיים מיועדים רק לבעלי ניסיון ורקע רלוונטים  כדוגמת מטפלים ברפואה משלימה,מאמנים (קואצ'רים), מטפלים באמנות, או בוגרי קורסים ותארים נוספים בתחומי הייעוץ, הטיפול  וההנחיה.

הסמכה

בוגרי הלימודים זכאים לתעודת גמר מטעם המוסד בו השלימו את לימודיהם.

מה עושים אחרי הלימודים?

חלק ממוסדות הלימוד מעניקות לבוגרים תעודת הסמכה של מטפל בדמיון מודרך וכך יכולים בוגרי הלימודים להשתלב בשוק העבודה במגוון משרות בתחום הדמיון המודרך – מדריכים, מטפלים, מאמנים אישיים ועוד. בנוסף, ניתן גם להשתלב במוסדות טיפול פרטיים או קופות החולים השונות ואף להשתלב בעבודה כמנחים בסדנאות דמיון מודרך.

בוגרי לימודי דמיון מודרך, אשר הינם כבר מטפלים מוסמכים באחד מתחומי הטיפול או ברפואה משלימה יוכלו להוסיף את הכלי העוצמתי הזה במהלך עבודתם – ובכך לספק למטופליהם טיפול מקיף יותר – ואף למשוך קהל יעד חדש לקליניקה שלהם.

מה הם לימודי ההמשך לבוגרי קורס דמיון מודרך?

בוגר לימודי דמיון מודרך אשר מעוניינים להמשיך ולהתמקצע בתחום ובתחומים משיקים, יוכלו לפנות ללימודי מדיטציה,NLP, לימודי ציור מנדלות – ושלל קורסים נוספים מתחום הרפואה המשלימה.

שכר ממוצע