מיינדפולנס להקלת מתחים וחרדות

שיטת המיינדפולנס חובקת בתוכה פילוסופיה הטוענת שכתוצאה מחיים מודעים אנו יכולים לטפח מעלות ותכונות רבות, כמו חשיבה חיובית, חסד אוהב, קבלה מודעת ויחס חסר מאמץ.

עם זאת, ראשית כל, זה לא מדויק לחשוב שבכך שאנו מודעים אנו נקיים מכל מחשבות ורגשות שליליים. במציאות, אנו מטפחים את היכולת להישאר נוכחים כאשר השליליות מגיעה. בהיותנו מודעים לסבל שלנו נוכל לאמץ אותו ולתת למקום לריפוי ולשינוי להתבטא.

שנית, כשאנחנו מודעים וחשים את האחדות עם מקור רוחני גבוה מאיתנו, אנו מטפחים את האיכות של חסד אוהב. זה לא אומר עם זאת שאנחנו אומרים "כן" לכולם. במקום זאת, אנו מטפחים את חמלתנו על סמך ההבנה האמיתית של הערך של "לא".

מהו טיפול במיינדפולנס? 

תשומת לב, מנקודת מבט טיפולית היא מודעות לרגע הנוכחי שלנו. זה כולל פתיחות ואי שיפוטיות לגבי החוויה. טיפול במיינדפולנס עוסק בהתמקדות ובהגברת המודעות שלנו למחשבות, לתחושות ולמעשים המעכבים את התקדמותנו. כאשר אנו מסוגלים לעשות זאת טוב יותר, אנו יכולים לעסוק בהיבטים אלה של עצמנו ולבחור כיצד להגיב לכל סיטואציה הנקרית בדרכינו.

דרכים בהן מיינדפולנס עוזר בהקלת מתח וחרדה 

אתם נהיים מודעים יותר למחשבות שלכם. לאחר מכן תוכלו לסגת מהם ולא לקחת אותם כה מילולית. בדרך זו, תגובת הלחץ שלכם לא קורית מלכתחילה.

  • אתם לא מגיבים מיד למצב. במקום זאת, אתם יכולים להשתהות ואז להשתמש ב"מוח החכם" שלכם כדי להגיע לפתרון הטוב ביותר. מיינדפולנס מסייע בכך באמצעות התרגילים המודעים.
  • אתם מודעים ורגישים יותר לצרכי גופכם. יתכן שתבחינו בכאבים מוקדם יותר ואז תוכלו לנקוט בפעולות מתאימות.
  • אתה מודעים יותר לרגשות של אחרים. ככל שהאינטליגנציה הרגשית שלכם עולה, יש לכם פחות סיכוי להיכנס לקונפליקטים.
  • רמת הטיפול והחמלה שלכם לעצמכם ולאחרים עולה. מיינדפולנס מפעיל את המוח החומל אשר מרגיע אתכם ומעכב את תגובת הלחץ שלכם.
  • תרגול מיינדפולנס מפחית את הפעילות בחלק של המוח הנקרא אמיגדלה. האמיגדלה היא מרכזית בהפעלת תגובת הלחץ. מיינדפולנס מסייע באופן להפחית את רמת הלחצים ברקע.
  • אתם יכולים לשנות את הגישה שלכם ללחץ. במקום לראות רק את ההשלכות השליליות של תחושת לחץ, מיינדפולנס מציע לכם לחשוב אחרת על הלחץ עצמו. התבוננות כיצד לחץ עוזר להמריץ אתכם  משפיעה לטובה על גופכם ונפשכם.

מעוניינים בלימודי רפואה אלטרנטיבית?